07 december 2017

Adventskrokning 2017, ledtråd 3

Så här ser min krokning ut nu!

När jag har krokat alla varven och stannat där varvet sluta/börjar


Den ser ju lite ut som en padda.
Nästan så man kan undra om det kommer att bli en påse av det.
Men det löser sig.

Då fortsätter vi.

Dags att byta till färg2!
Vi skall kroka ett varv med enkel maska med den nya färgen.
Och färgen byter vi där varvet börjar/slutar.
Jag knyter ihop ändarna på avigsidan.
Kanske att dom fäster sig själv! Jag hoppas i alla fall!


Varv 2:
Då går vi över till att kroka mosskrokning.
Jag kallar det för mosskrokning i alla fall.
Kroka en enkel maska, kroka en avig maska.
Fortsätt hela varvet med att kroka en enkel och en avig.
När du kommer till nästa varv:
så skall du ha den enkla ovanför den aviga och den aviga ovanför den enkla.
Kroka 4 varv med mosskrokning.
Och stanna där varvet börjar.


Nu när du börjar på andra varvet med färg 2 
så syns det att mönstret du krokar 
kommer på varvet nedanför.
Det var därför det skulle vara ett varv med enkel krokning först.

Inga kommentarer: