03 december 2017

Adventskrokning 2017, Frågor och svar

Vad glad jag blir att ni är så många som vill hänga med!

Det har ju kommit en del frågor som jag skall försöka att ge svar på.

Om man är nybörjare så kan man gott följa med. Jag skall försöka att beskriva och ibland länka till någon beskrivning så att alla skall ha en chans att följa med. Och det är alltid  bra att fråga.
Men kom ihåg, jag kan inte alltid (oftast inte) svara meddetsamma. Jag gör det så fort jag kan.

Kroknålen som vi använder skall vara en med krok i båda ändarna för att vi skall kunna kroka runt.

Storlek på kroknålen beror på det garn som du väljer. Använde en kroknål som är 1mm grövre än vad garnet säger att det skall vara i stickor.
Normalt säger jag att man skall med en kroknål som är 1 till 2 mm grövre än vad garnet säger i stickor, men nu i vårt fall blir det bra med bara 1mm grövre.

Vilket garn man kan använda. Det du vill. Ull, bomull, lin, allt som det går att kroka med! Tjockare garn kan ge en större påse......

Jag skriver alla inlägg här på bloggen, sen länkar jag i ett inlägg på facebook hit.




Inga kommentarer: