03 december 2017

Adventskrokning 2017, ledtråd 1.

Då skall vi börja!

Vi börjar med att kroka en botten på påsen.
Den krokar vi plant.
Använd den kroknål som du skall ha senare när vi ger oss på att kroka runt.
Börja med bottenfärgen

Tillbakavarvet
Jag skriver inte att ni skall göra tillbakavarvet det skall göras så här alla gånger:
Här har jag beskrivit hur man börjar att kroka i luftmaskorna och tillbakavarvet.

Beskrivningen
Börja med 10 luftmaskor.
V1: Kroka ett varv med  enkel maska med de 10 maskorna
V2: Kroka 2 maskor, öka 1 maska, kroka 6 maskor öka 1 maska, kroka de 2 sista maskorna
V3: kroka 2 maskor, öka 1 maska, kroka 8 maskor, öka 1 maska, kroka de 2 sista maskorna
V4 till V20 (ung) kroka de 14 maskorna i enkel krokning.
V21: Minska 1 maska i var sida innanför 2 maskor
V22: Minska en maska i var sida innanför 2 maskor, OBS! gör INTE tillbakavarvet, låt maskorna sitta kvar på kroknålen.

Här är min beskrivning av enkel maska
Här kan du läsa om att öka.


Den här youtubefilmen visar hur man börjar i luftmaskorna. Kanske inte den bästa, men du kan alltid leta efter Tunisian crochet foundation row om du vill se fler.
Den här lilla youtubefilmen visar enkel krokmaska. Det som är riktigt bra är att vänsterkantens maska beskrivs och visas på ett bra sätt
Ja, och reklamen kommer vi inte undan!

Vi ses på tisdag igen!
Då visar jag hur min botten ser ut.




Inga kommentarer: