29 november 2015

Adventskrokning 2015, ledtråd 1

Först några saker innan vi börjar.

När jag säger/skriver att du i början av varvet skall kroka t ex 5 maskor så innebär det att du skall räkna med kantmaskan också.

Ibland skriver jag om kantmaskan och då förkortar jag den km

Tillbakavarvet skall alltid göras, på normalt sätt, om jag inte har skrivit något annat.


Då börjar vi!

Börja med det röda garnet.

Börja med 3 luftmaskor
V1 är ett första varv på dessa 3 luftmaskor
V2: km, öka 1 maska i mellanrummet mellan km och nästa maska, kroka 1 maska, öka 1 maska innan vänstra km, kroka km
V3: Kroka de 5 maskor som du har
V4: km, öka 1 maska i mellanrummet mellan km och nästa maska, kroka 3 maskor, öka 1 maska innan vänstra km, kroka km
V5: Kroka de 7 maskor som du har
V6: km, öka 1 maska i mellanrummet mellan km och nästa maska, kroka 5 maskor, öka 1 maska innan vänstra km, kroka km
V7: Kroka de 9 maskor du har
V8: km, öka 1 maska i mellanrummet mellan km och nästa maska, kroka 7 maskor, öka 1 maska innan vänstra km, kroka km
V9 och V10 kroka de 11 maskor du har
V11: Kroka varvet som vanligt men när du gör tillbakavarvet så skall du stanna när du har 2 maskor kvar på nålen.

Så, nu får ni vänta till på torsdag innan nästa ledtråd kommer.

Kroka Lugnt!

1 kommentar:

Karin sa...

Spännande
måste nog sluta jobba för att hinna alla kalendrar jag vill göra.
Men ja satsar på att göra den här lite senare.