12 april 2011

Glada grytlappar.

Man har ju vissa saker som man återkommer till.
För mig är det grytlappar.
Det är kul att prova färgkombinationer.
Dom blir fort klara, ett stort plus.
Sen så får väl släkt o vänner tåla att dom blir utsatta för några....



Jag hittade i en vrå ett färgglatt bomulls garn, Ekologiskt, som jag hade köpt på Atelje Huskroken på Gotland för några år sen.
Det ville bli något.
Lagom att ta en färg till och kroka ett par grytlappar.
Så det blev ett par på samma sätt som dessa.

2 kommentarer:

Smycka sa...

Jättesnygga! =o)

Anna sa...

fina :) ja man återkommer gärna till vissa saker, trots att det finns såå många nya saker man skulle vilja testa. :)

jag har inte testat krokning men jag har köpt en kroknål för ett bra tag sedan så det är väl meningen att jag ska testa det snart :)