06 januari 2023

Adventskrokning 2022, Ledtråd 9

 Så här ser min vante ut efter ledtråd 8


Hoptagningen blir ung 4 cm hög, så kroka din vante till du har 4 cm upp till ovanför ditt längsta finger.

Det är lagom att minska 4 maskor varje varv.

Rund hoptagning 1
Kroka en maska
Kroka ihop 2 maskor(minskning), kroka 8 maskor, kroka detta tre gånger till. Då bör du ha 2 maskor kvar att kroka.
Upprepa detta varv med 1 maska mindre mellan minskningarna.
Alltså: På nästa varv krokar du 7 maskor mellan de maskor som du krokar ihop(minskning).
Varvet efter det 6 maskor mellan minskningarna
Så fortsätter du att minska antalet maskor mellan minskningarna.
När det är ung 8 maskor kvar så smygmaskvirka ihop maskorna två och två.
Det blir ett litat hål i toppen, sy ihop det på ett sätt du gillar, eller så behåller du det som vädringshål.
Virka ihop vanten!

Rund hoptagning 2
Här minskar du på olika ställen varje varv, allt efter eget önskemål.
Men du minskar 4 maskor varje varv.
När det är ung 8 maskor kvar så smygmaskvirka ihop maskorna två och två.
Det blir ett litat hål i toppen, sy ihop det på ett sätt du gillar, eller så behåller du det som vädringshål.
Virka ihop vanten!

Plan hoptagning.
Det är fortsatt 4 minskningar varje varv.
Kroka 1 maska, kroka ihop 2 maskor, kroka 15 maskor, kroka ihop 2 maskor, kroka 2 maskor, kroka ihop 2 maskor, kroka 15 maskor, kroka ihop 2 maskor, kroka de sista 2 maskorna.
Upprepa detta varvet men med 2 maskor mindre mellan minskningarna, alltså, 13, 11, 9 osv.
När det är ung 8 maskor kvar så smygmaskvirka ihop maskorna två och två.
Det blir ett litat hål i toppen, sy ihop det på ett sätt du gillar, eller så behåller du det som vädringshål.
Virka ihop vanten!


1 kommentar:

Seitdem sind Sie auf der Suche nach einem Kredit sa...

Sedan dess har du letat efter ett lån och du har ännu inte hittat en lösning, oroa dig inte längre, jag fick ett lån på 35.000€ och två av mina kollegor fick också lån av den här mannen. Vilket gjorde att jag kunde göra min lilla familj lycklig och lösa mina olika ekonomiska problem. Så jag ville dela denna lycka med dig. Här är deras mejl: combaluziermichel@gmail.com

E-mail: combaluziermichel@gmail.com