10 januari 2023

Adventskrokning 2022, Färdig!

 Så här ser min vante ut nu.
Som vanligt är en krokad vante tät och skön.


Här är några tips på hur man kan ändra storleken på sin vante.



A: Förläng mudden med några varv
B: Tycker du att tumkilen kommer för tätt på mudden? Lägg till några varv
C: 1: Om tumkilen är för kort, ha fler varv utan ökningar mellan ökningsvarven.
     2: Om tummen blir för trång, gör fler ökningar. Antingen öka på de varv som är utan ökningar, eller gör tumkilen högre så du får plats med fler ökningar.
D: Här kan man behöva kroka fler varv, eller minska antalet varv. Vi har ju alla olika storlek på händerna.
E: Blir vanten för smal så lägg till en(två..) maskor i varje kant. Det är viktigt att öka antalet maskor lika i båda kanterna, för att tumkilen skall komma mitt på vanten.
Och lika om vanten är för bred, minska en (två...) maskor i varje sida.


1 kommentar:

Seitdem sind Sie auf der Suche nach einem Kredit sa...

Sedan dess har du letat efter ett lån och du har ännu inte hittat en lösning, oroa dig inte längre, jag fick ett lån på 35.000€ och två av mina kollegor fick också lån av den här mannen. Vilket gjorde att jag kunde göra min lilla familj lycklig och lösa mina olika ekonomiska problem. Så jag ville dela denna lycka med dig. Här är deras mejl: combaluziermichel@gmail.com

E-mail: combaluziermichel@gmail.com