18 december 2020

Adventskrokning 2020 Ledtråd 6

 Jag hoppas att det har gått bra!

Så här ser min ut nu.

Lägg märke till att när jag tagit ur kroknålen 
så har jag en stor ögla i högerkanten.
Dessutom så knyter jag ihop den med "sig själv"
Allt för att slippa att det skall repa upp sig.


Då fortsätter vi med nästa del.

V 28: Kroka 21 maskor, kroka ihop 2 maskor, kroka 1 maska (maskan med markören), kroka ihop 2 maskor, kroka 18 maskor, ända ut till vänsterkanten, 42 maskor på nålen, gör tillbakavarvet.
V 29: Kroka 20 maskor, kroka ihop 2 maskor, kroka 1 maska (maskan med markören), kroka ihop 2 maskor, kroka 15 maskor, 2 maskor kvar, 38 maskor på nålen, gör tillbakavarvet.
V 30: Kroka 36 maskor (OBS! inga minskningar), 2 + 2 maskor kvar, gör tillbakavarvet.
V 31: Kroka 40 maskor, hela vägen till vänsterkanten, 40 maskor på nålen, gör tillbakavarvet.
V 32: Avsluta med ett varv smygmaskor. Låt tråden vara kvar.

Hoppas att det går bra!
Fråga annars!

Nu har vi kvar att montera ihop vår lilla bit!
Det tar vi på tisdag den 22 december

Inga kommentarer: