09 december 2020

Adventskrokning 2020, Ledtråd 4

 Jag hoppas att ledtråd 3 har gått bra.

Så här ser min ut nu!


Så nu fortsätter vi!

Börja med att flytta med markören så den sitter på samma maska hela tiden.

Varv 13: kroka hela varvet, hela vägen ut till vänsterkanten, du skall ha 58 maskor på nålen. gör tillbakavarvet
Titta gärna på förkortade varv för de fyra sista maskorna i vänsterkanten. 
Varv 14: Kroka till du har 2 maskor kvar, du skall ha 56 maskor på nålen, gör tillbakavarvet.
Varv 15: Kroka till du har 37 maskor på nålen (Ja, det är bara en bit av varvet), gör ett tillbakavarv med 13 maskor, så fortsätter du att krokar framvarvet härifrån, till du har 4 maskor kvar, du skall ha 54 maskor på nålen, gör hela tillbakavarvet. Du kommer att ha dubbla varv på de 13 maskorna du gjorde det extra tillbakavarvet på. 
Varv 16: Kroka hela varvet, hela vägen till vänsterkanten, du skall ha 58 maskor på nålen, gör tillbakavarvet. Nu är det bra att titta på förkortade varv igen. Det som är nytt är förkortade varv åt höger. 
Varv 17: Kroka till du har 2 maskor kvar, du skall ha 56 maskor på nålen, gör tillbakavarvet.
Varv 18: Samma som varv 15.
Varv 19: Samma som varv 16.
Varv 20: Samma som varv 17.

Jag hoppas att det går bra!
Fråga annars

Nästa ledtråd kommer den 14 December.
På förmiddagen hoppas jag.


4 kommentarer:

Annie Ekberg sa...

Hej igen!
Tack snälla för alla dina förtydligande, vilket extrajobb det blev bara för att sådana som jag inte riktigt fattar.
Dessvärre kommer en fråga direkt. Om varv 12 slutade med 54 maskor, samt 2+2 maskor som inte är krokade, blir det inte 58 maskor på varv 13 då?
Mvh
Annie

Gudrun sa...

Du har så rätt Anne Ekberg, det skall vara 58 maskor på varv 13.
Jag har ändrat och hoppas att det är rätt nu.

Annie Ekberg sa...

Puh, tack! Och tack igen för din utmaning.

Eva Sundström sa...

Och varv 17 ska vara två mindre ä n varv 16 och borde då bli 56. Eller tänker jag fel någonstans?